a) Serveste ca:
- document pentru receptia
bunurilor aprovizionate;
- document justificativ
pentru incarcare in gestiune;
- document justificativ de
inregistrare in contabilitate.
b) Se foloseste ca document
de receptie obligatoriu numai in cazul:
- bunurilor materiale
cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din
gestiuni diferite;
- bunurilor materiale
primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale
procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care
sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care
prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in
gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
c) În alte cazuri decat cele
mentionate la lit. b), receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si
inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care
insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).
Se intocmeste in doua exemplare,
la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, dupa caz, pe masura
efectuarii receptiei. În situatia in care la receptie se constata diferente,
Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de
catre comisia de receptie legal constituita.
În cazul in care bunurile materiale sosesc in
transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza
apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii.
Datele de pe verso formularului se completeaza
numai atunci cand se constata diferente la receptie.
Circula:
- la gestiune, pentru
incarcarea in gestiune a bunurilor materiale receptionate (toate exemplarele);
- la compartimentul financiar-contabil,
pentru intocmirea formelor privind reglementarea diferentelor constatate (toate
exemplarele), precum si pentru inregistrarea in contabilitatea sintetica si
analitica, atasata la documentele de livrare (factura sau avizul de insotire a
marfii);
- la unitatea furnizoare
(exemplarul 2) si la unitatea de transport (exemplarul 3), pentru comunicarea
lipsurilor stabilite.
Se arhiveaza la
compartimentul financiar-contabil.
Continutul minimal
obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data
(ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul facturii/avizului
de insotire al marfii etc., dupa caz;
- numarul curent; denumirea
bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare;
cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
- numele, prenumele si
semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face
receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si
semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;
- pretul de vanzare si
valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.
In conditiile in care nu se inscriu datele
valorice in Nota de receptie si constatare de diferente, este obligatoriu ca
aceste date sa se regaseasca intr-un alt document justificativ care sta la baza
inregistrarii in contabilitate a valorii bunurilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu